Wednesday, March 11, 2009

Smena 8M 初體驗の光與影隨想








Smena 8M第一次試拍是用了Kodak T-Max 100(是胡亂買的後來先知喺pro嘢)相洗出來後先知原來近七成相都喺走光同對焦晤準。主要相信是Smena 8M個殻構造晤完美因而漏光情形嚴重不過這是LOMO機的特色要解決不難只要每次上菲林後用黑色膠紙黏好所有菲林夾接口就得。以上方法晤喺我亂亂講是LOMO官方的solution而我買我的Holga 120時跟機是有卷黑色膠紙一齊嚟。

對焦晤準就晤關機事而喺我對手動對焦及估計箣距還捉不準。早前因太忙見D相洗好效果晤多好我就冇乜理會但今日下午做完嘢開番D相再睇下就覺得果D off focus同走光相幾得意。再睇多輪就覺得有幾張有D abstract feel 好似部機用了光與影在那卷菲林上寫出一頁頁的詩編咁好抽像的影像。

對光與影的興趣是源自於在建築學院時因要更好的掌握表現圖技考而時常觀察陽光與陰影對建築物的立體感所產生的變化。對一些小朋友可能會費解因可要咁辛苦學光影只需用3DS Max做個"魔道令"再加個sunlight同skylight然後"繁打令"就得啦。小朋友們有所不知就喺二十年之前到幾千年前各個年代嘅builders都喺要用auto-hand同brain-shop去把建築圖畫出嚟o架。

而我做學生同學徒嘅年代表現圖的手藝好與晤好同人工喺掛勾o架所以要練一身好武功同寫一手好字是非常重要。可惜出嚟做嘢晤到幾年就好武功如無用武之地因有樣嘢叫Machintosh出咗嚟而且個perspective view仲可以隨時變晤洗拉線仲要拉到過隔離檯先畫到一個view。

而令我對光與影有最深刻同ultimate的了解嘅就喺Louis Kahn的這金句:

'No space, architecturally, is a space unless it has natural light.'
Louis Isadore Kahn (1901—1974)

Footnotes:
"魔道令" modelling是也,"繁打令" rendering是也。兩字都喺源自友人@ronaldyip的創作。

No comments: